El cotitzat director presenta este títol inèdit en Les Arts amb la seua prestigiosa formació, Les Arts Florissants, i solistes de Le Jardin des Voix
El cicle inclou un recital a Sant Nicolau de Carlos Mena, concerts de La Ritirata i La Dispersione, a més de Forma Antiqva amb l’òpera Los elementos
El Palau de les Arts Reina Sofia inaugura el seu cicle dedicat al barroc i a la música antiga amb The Fairy Queen de Henry Purcell, amb William Christie i Les Arts Florissants, este dissabte 13 de gener, a les 19.00 h.
‘Les Arts és Barroc i Música Antiga’ augmenta les seues propostes esta temporada amb un extens programa que inclou, a més de la versió semiescenificada de l’obra de Purcell, dos actuacions de prestigioses formacions especialitzades com La Ritirata i La Dispersione, un recital a l’església de Sant Nicolau, espai arquitectònic de referència per a este estil a la ciutat de València, i la versió en concert de Los Elementos, de Literes, a càrrec de Forma Antiqva.
Després dels seus anteriors èxits amb Mozart i Händel, el director francés d’origen estatunidenc William Christie i la seua formació, ensemble de referència en la recuperació i interpretació de música barroca i clàssica amb instruments antics, s’endinsen en el repertori anglés amb este títol inèdit en la història de Les Arts.
La sala Principal acollirà una única representació d’esta obra mestra de Purcell, que s’oferix en una nova versió semiescenificada a càrrec de Mourad Merzouki, responsable també de la coreografia, amb els solistes de Le Jardin des Voix, l’exigent acadèmia de cant de Les Arts Florissants.
El muntatge ha rebut els més alts elogis de la crítica, entre els quals destaca el de la publicació especialitzada Musical America, que qualifica l’espectacle com “dos hores de teatre musical úniques i inoblidables” o el New York Times, que elogia com la producció “unix els punts entre Purcell i la dansa urbana”.
Lliurement inspirada en El somni d’una nit d’estiu, de William Shakespeare, The Fairy Queen invita l’espectador a submergir-se en un univers captivador i juganer, que manté intacta la seua capacitat de fascinació 300 anys després de la seua creació i inclou algunes de les àries més belles de Purcell, com la commovedora ‘O let me weep’ i l’animada ‘Thrice happy lovers’.
El repartiment de l’obra està integrat per solistes de Le Jardin des Voix, l’acadèmia de cant per a jóvens artistes de Les Arts Florissants, que dirigixen William Christie i Paul Agnew: Paulina Francisco, Georgia Burashko, Rebecca Leggett, Juliette Mey, Ilja Aksionov, Rodrigo Carreto, Hugo Herman-Wilson i Benjamin Schilperoort. Huit solistes que s’alternaran per a encarnar tots els personatges de l’obra, juntament amb ballarins contemporanis de la Compagnie Käfig i músics de l’orquestra de Les Arts Florissants.
Les Arts recorda que encara es poden adquirir les últimes localitats per a The Fairy Queen, disponibles en els canals de venda habituals del teatre.
‘Les Arts és Barroc i Música Antiga’
El mes d’abril comença la tercera edició de ‘Les Arts és Barroc i Música Antiga’, una coproducció amb el Centre Nacional de Difusió Musical (CNDM) per a la recuperació, reivindicació i divulgació de la música històrica a través dels principals referents del panorama nacional.
La Ritirata, sota la direcció del seu fundador Josetxu Obregón, inaugurarà el cicle de concerts el 10 d’abril al Teatre Martín i Soler amb el famós oratori d’Alessandro Scarlatti Il giardino di rose, amb les veus de Núria Rial, Jone Martínez, Luciana Mancini, Víctor Sordo i José Coca Loza.
Dos dies després, el 12 d’abril, Carlos Mena protagonitza un recital en el marc incomparable de l’església de Sant Nicolau, l’anomenada ‘Capella Sixtina valenciana’. Acompanyat pel violista Miguel Minguillón, presenta el programa Per voi ardo, que inclou obres d’Enríquez de Valderrábano, Juan de la Encina, Alonso Mudarra, Miguel de Fuenllana, Luis de Narváez i Diego Pisador.
D’altra banda, la programació torna al Teatre Martín i Soler el dia 17 d’eixe mateix mes, amb el grup Forma Antiqva i l’òpera en concert Los Elementos d’Antonio Literes. El clavecinista Aarón Zapico, un dels fundadors de la formació, dirigix esta obra de marcat estil italià, que va ser estrenada l’any 1705 a Madrid.
Finalment, el 24 d’abril l’agrupació valenciana La Dispersione i la soprano Erika Escribá clausuren el cicle amb una vetlada dedicada a José de Nebra i Antonio Literes, en la qual també es podran escoltar obres dels valencians Cristóbal Galán i José Pradas.