Es podrà visitar fins al 31 de juliol en la Llotja de Sant Jordi, d’Alcoi i compta amb l’organització de la Càtedra Antoni Miró d’Art Contemporani de la Universitat d’Alacant i amb el patrocini de l’Ajuntament d’Alcoi.
La mostra comissariada per Maria Guillem, tracta el propòsit de crear una nova mirada crítica i evolutiva dels treballs de cadascuna de les autores que en les seues produccions evidencien situacions polítiques, culturals, socials i personals amb temes que parlen sobre gènere, memòria, destrucció i sanació.
El marc cronològic comença amb artistes que van iniciar la seua trajectòria professional durant els anys 70 amb Carme Jorques (Xàtiva, 1951), Fuencisla Francés (Segòvia, 1954) i Aurelia Masanet (Alcoi, 1955) continúa amb Silvia Sempere (Alcoi, 1968), Raquel Puerta (Alacant, 1981) i Perceval Graells (Alacant, 1983), i finalitza amb les que podríem qualificar d’emergents Elisa Terroba (1986, Màlaga) i Virginia Jordà (Alcoi, 1995).
L’itinerari compta amb més de 50 obres d’una rica varietat de disciplines com pintures, fotografies, vídeo, tèxtils, performance, escultura, llibres d’artista, instal·lacions, móbils i nous materials. Un conjunt de magnífics treballs, la majoria de producció recent, que respiren en un espai que encaixa a la perfecció amb el discurs.
En aquesta magnífica proposta es conforma un recorregut compost per un corpus d’obres on es projecten diàlegs entre els teixits d’Aurèlia, els nucs de Raquel i els tapissos d’Elisa, que destrueix per construir, igual que Fuencisla. Connecten les pintures de Perceval i el constructivisme de Jorques així com el cromatisme del color blanc pur de Raquel i Virgínia, que casualment són alumna i professora. Finalment, la sororitat col·lectiva d’aquesta mostra que les enllaça, a totes, amb Les tres Gràcies de Sempere.
Vuit talentoses artistes i companyes que, en aquest projecte, narren el món en femení que escrivim amb una diversitat inabordable que definiria el punt d’unió que les caracteritza. Una visita obligatòria.
Maria Guillem
Comissària de l’exposició