QUATRE PROJECTES VALENCIANS BUSQUEN SUPORT EN EL FÒRUM DE COPRODUCCIÓ DE LA MOSTRA

QUATRE PROJECTES VALENCIANS BUSQUEN SUPORT EN EL FÒRUM DE COPRODUCCIÓ DE LA MOSTRA

També participaran propostes procedents de Tunísia, Egipte, Líban, Eslovènia i Sèrbia
València Film Afers, el Fòrum de Coproducció Internacional de Mostra de València, ha donat a conéixer els projectes seleccionats per a participar en la seua tercera edició, que es realitzarà en el marc del festival els dies 29 i 30 d’octubre al Palau de la Música.

Cinc projectes de ficció i cinc documentals procedents de països de la conca mediterrània com ara Espanya, Eslovènia, Tunísia, Egipte i Líban han sigut triats perquè les persones a càrrec de la direcció i la producció visiten València i puguen participar en diferents sessions de pitching i trobades one-to-one amb professionals de reconegut prestigi internacional, a fi d’establir llaços que els permeten completar el seu finançament i viabilitat. Les propostes seleccionades, en les quals s’aborden diferents temàtiques socials, van des del drama a la comèdia passant pel fals documental o el cine negre.

Destaca la presència de quatre projectes de productores establides a València: ‘Madame Consuelo’, dirigida per Alexander Lemus Gadea i produïda per Silvia Rey Canudo, un documental en què el director rescata i reconstruïx, a través del teatre i de la comèdia, i amb l’ajuda de les dones de la família, la vida de la seua àvia, Madame Consuelo, que va ser propietària de tres bordells a València durant tres dècades; ‘Imágenes de Caracas’, dirigida per Lorena Cervera i produïda per Giovanna Ribes, un documental que busca donar valor, protegir, preservar i recuperar el llegat de Franca Donda, fotògrafa i cineasta italiana, que va prendre milers de fotografies de dones a Amèrica Llatina i va rodar pel·lícules sobre les lluites diàries de les persones que vivien en barris i zones rurals pobres de Veneçuela; ‘El color verde’, debut en l’àmbit de la ficció de Paloma Zapata (autora del premiat documental ‘La Singla’), una pel·lícula intimista, a cavall entre el cine social i el drama, que explora les complexes relacions humanes entre els personatges principals; i ‘La dona invisible’, dirigida per Miguel Llorens i produïda per Lorena Torres, un film hereu del cine negre que narra la història de retrobament amb si mateixa d’una dona, netejadora i immigrant, de seixanta anys, després de trobar un cadàver en els banys que neteja.

Entre les propostes internacionals abunden les denúncies socials firmades per dones: La tunisiana ‘Le Malentendu’, produïda per Ibtissem Labidi i dirigida per Sarra Abidi, és una ficció inspirada en la vida real que denuncia la marginació de les minories i dona veu als qui no la tenen; ‘Restoration’, de l’egípcia Amira Mortada, explora les conservadores tradicions familiars, l’ablació i la relació amb el cos d’una dona que, complits els 40 anys, s’enfronta a les seues pors i tabús; i ‘Running with Beasts’, dirigida per Leila Basma i produïda per Natalia Pavlove, és el retrat de la joventut libanesa, una història sobre l’anhel humà universal de sobreviure i l’ardent desig d’aconseguir els somnis en un país en crisi.
Diversitat de mirades i especialistes de renom

El fals documental arriba de la mà d’‘End of gravity’, una proposta del director eslové Igor Zupe, produïda per Zoran Dževerdanović, que indaga sobre la causa i els motius del sacrifici personal per un objectiu superior a través de la història d’un home que té la intenció d’acabar la seua vida en l’espai, amb el propòsit de portar la cultura i l’art, no les armes i la guerra, al lloc que inevitablement serà habitat per les generacions futures; la sèrbia ‘Termites Have Wings of Approximately Same Length’, dirigida per Svetislav Dragomirovic i produïda per Nevena Savic, que relata la relació d’una parella en crisi que ha d’eixir de la seua casa infestada de tèrmits; i ‘The Day of Wrath: Tales from Tripoli’,  de la directora libanesa Rania Rafei i produïda per Jinane Dagher, una mescla de ficció i documental que reflexiona sobre els canvis de la ciutat i dels seus habitants a través de cinc moments històrics diferents.

També s’ha confirmat l’assistència de productors i productores a la recerca de projectes: des de Suïssa arriba Flavia Zanon (productora de les últimes pel·lícules de Philippe Garrel, entre altres); des de Turquia, Enes Erbay (que ja va participar en la producció de la premiada ‘Espíritu sagrado’, de Chema García Ibarra) i Kamen Velkovsky, que ha participat en produccions com ‘El sacrificio de un ciervo sagrado’, de Yorgos Lanthimos o ‘Jimmy P’, d’Arnaud Desplechin. A més, també visitarà València Khalil Benkirane, del Doha Film Institute de Qatar; el saudita Faisal Balytuor (responsable de projectes com ‘La candidata perfecta’, ‘Within Sand (2022) i ‘Slave’ (2022); i l’alemanya Jamila Wenske, que té en el seu currículum pel·lícules com ‘La cinta blanca’, de Michael Haneke.

La tercera edició de València Film Afers consolida el fòrum de coproducció de Mostra de València com una de les cites internacionals més importants del sector, i ha començat a donar fruits palpables, com la pel·lícula portuguesa ‘A Savanah e a Montanha’, que va participar en la trobada valenciana en 2022 i ha sigut estrenada enguany en la prestigiosa Quinzaine des Realisateurs del Festival de Cannes, posant de manifest el nivell dels projectes seleccionats cada temporada.
Quatre projectes valencians buscaran
suport internacional en el fòrum
de coproducció de la Mostra
També participaran propostes procedents de
Tunísia, Egipte, Líban, Eslovènia i Sèrbia
ComparteixTuitaReenvia
València, 25 de juliol de 2024
València Film Afers, el Fòrum de Coproducció Internacional de Mostra de València, ha donat a conéixer els projectes seleccionats per a participar en la seua tercera edició, que es realitzarà en el marc del festival els dies 29 i 30 d’octubre al Palau de la Música.

Cinc projectes de ficció i cinc documentals procedents de països de la conca mediterrània com ara Espanya, Eslovènia, Tunísia, Egipte i Líban han sigut triats perquè les persones a càrrec de la direcció i la producció visiten València i puguen participar en diferents sessions de pitching i trobades one-to-one amb professionals de reconegut prestigi internacional, a fi d’establir llaços que els permeten completar el seu finançament i viabilitat. Les propostes seleccionades, en les quals s’aborden diferents temàtiques socials, van des del drama a la comèdia passant pel fals documental o el cine negre.

Destaca la presència de quatre projectes de productores establides a València: ‘Madame Consuelo’, dirigida per Alexander Lemus Gadea i produïda per Silvia Rey Canudo, un documental en què el director rescata i reconstruïx, a través del teatre i de la comèdia, i amb l’ajuda de les dones de la família, la vida de la seua àvia, Madame Consuelo, que va ser propietària de tres bordells a València durant tres dècades; ‘Imágenes de Caracas’, dirigida per Lorena Cervera i produïda per Giovanna Ribes, un documental que busca donar valor, protegir, preservar i recuperar el llegat de Franca Donda, fotògrafa i cineasta italiana, que va prendre milers de fotografies de dones a Amèrica Llatina i va rodar pel·lícules sobre les lluites diàries de les persones que vivien en barris i zones rurals pobres de Veneçuela; ‘El color verde’, debut en l’àmbit de la ficció de Paloma Zapata (autora del premiat documental ‘La Singla’), una pel·lícula intimista, a cavall entre el cine social i el drama, que explora les complexes relacions humanes entre els personatges principals; i ‘La dona invisible’, dirigida per Miguel Llorens i produïda per Lorena Torres, un film hereu del cine negre que narra la història de retrobament amb si mateixa d’una dona, netejadora i immigrant, de seixanta anys, després de trobar un cadàver en els banys que neteja.

Entre les propostes internacionals abunden les denúncies socials firmades per dones: La tunisiana ‘Le Malentendu’, produïda per Ibtissem Labidi i dirigida per Sarra Abidi, és una ficció inspirada en la vida real que denuncia la marginació de les minories i dona veu als qui no la tenen; ‘Restoration’, de l’egípcia Amira Mortada, explora les conservadores tradicions familiars, l’ablació i la relació amb el cos d’una dona que, complits els 40 anys, s’enfronta a les seues pors i tabús; i ‘Running with Beasts’, dirigida per Leila Basma i produïda per Natalia Pavlove, és el retrat de la joventut libanesa, una història sobre l’anhel humà universal de sobreviure i l’ardent desig d’aconseguir els somnis en un país en crisi.
Diversitat de mirades i especialistes de renom

El fals documental arriba de la mà d’‘End of gravity’, una proposta del director eslové Igor Zupe, produïda per Zoran Dževerdanović, que indaga sobre la causa i els motius del sacrifici personal per un objectiu superior a través de la història d’un home que té la intenció d’acabar la seua vida en l’espai, amb el propòsit de portar la cultura i l’art, no les armes i la guerra, al lloc que inevitablement serà habitat per les generacions futures; la sèrbia ‘Termites Have Wings of Approximately Same Length’, dirigida per Svetislav Dragomirovic i produïda per Nevena Savic, que relata la relació d’una parella en crisi que ha d’eixir de la seua casa infestada de tèrmits; i ‘The Day of Wrath: Tales from Tripoli’,  de la directora libanesa Rania Rafei i produïda per Jinane Dagher, una mescla de ficció i documental que reflexiona sobre els canvis de la ciutat i dels seus habitants a través de cinc moments històrics diferents.

També s’ha confirmat l’assistència de productors i productores a la recerca de projectes: des de Suïssa arriba Flavia Zanon (productora de les últimes pel·lícules de Philippe Garrel, entre altres); des de Turquia, Enes Erbay (que ja va participar en la producció de la premiada ‘Espíritu sagrado’, de Chema García Ibarra) i Kamen Velkovsky, que ha participat en produccions com ‘El sacrificio de un ciervo sagrado’, de Yorgos Lanthimos o ‘Jimmy P’, d’Arnaud Desplechin. A més, també visitarà València Khalil Benkirane, del Doha Film Institute de Qatar; el saudita Faisal Balytuor (responsable de projectes com ‘La candidata perfecta’, ‘Within Sand (2022) i ‘Slave’ (2022); i l’alemanya Jamila Wenske, que té en el seu currículum pel·lícules com ‘La cinta blanca’, de Michael Haneke.

La tercera edició de València Film Afers consolida el fòrum de coproducció de Mostra de València com una de les cites internacionals més importants del sector, i ha començat a donar fruits palpables, com la pel·lícula portuguesa ‘A Savanah e a Montanha’, que va participar en la trobada valenciana en 2022 i ha sigut estrenada enguany en la prestigiosa Quinzaine des Realisateurs del Festival de Cannes, posant de manifest el nivell dels projectes seleccionats cada temporada.
error: Content is protected !!